مجموعه مقالات نشر پاپیروس

  • 1. بررسی نقش تجارت الکترونیکی در بازرگانی بین المللی و جهانی

    پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای کسب و کار شده است . تجارت الکترونیک، عمده‌ترین دستاورد بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در زمینه‌های اقتصادی است. استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت، تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی، فراهم ...

  • 2. بررسی مشکلات بیمه الکترونیکی در ایران

    پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای  کسب و کار گردیده است . اگر چه بحران شرکت های فعال در تجارت الکترونیکی و اصطلاحاً شرکت های دات کام در سال های اخیر موجب تردید در مورد مزایا و کارایی تجارت الکترونیکی  شده است. بیمه الکترونیکی نیز به ...

  • 3. آشنایی با نرم افزارهای حل مسائل پژوهش عملیاتی

    با ظهور کامپیوتر در قرن حاضر، زندگی و کار افراد بسیاری دستخوش تغییر گردیده است، چه بسا مشاغلی که بواسطه ظهور این نوظهور از میدان بیرون گذاشته شده و صاحبان این مشاغل به ناچار بسراغ کسب درآمد از راهی دیگر رفته و قدم در وادی دیگری گذاشته اند. بعد از جنگ جهانی دوم، و واقعی تر شدن مدلهای پژوهش عملیاتی ...

  • 4. مدیریت دانش (Knowledge management)

    دانش بشری هر 33 سال دو برابر می شود. در حالیکه ظرفیت فکری انسانها هر 1.5 تا 3 میلیون سال دو برابر می شود. سازمانها نیز از انباشتگی دانش بی بهره نبوده اند به طوری که حجم اطلاعات در سازمانها و لزوم استفاده از آن در تصمیم های سازمانی طی دو دهه اخیر باعث ظهور پدیده ای بنام مدیریت دانش شده ...

  • 5. بخش بندی بازار دارو با رویکرد شبکه های عصبی (مطالعه موردی: بازار دارو در ایران)

    امروز بخش­بندی بازار همگام با بسیاری از علوم دیگر به سوی برآوردن نیازهای منحصربه­فرد انسان ها در حرکت است. در بازار سلامت نیز شیوه­های ...

  • 6. داده کاوی / Data Mining (کار کلاسی)

    امروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده های ذخیره شده در این سیستم ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.
    با استفاده از پرسش های ساده در زبان پرسش ساختاری (SQL) و ابزارهای گوناگون ...

  • 7. مدیریت روابط مشتری / CRM (کار کلاسی)

    نگاهی گذرا به تاریخچه بازاریابی ما را بدین نکته رهنمون می سازد که شرکتها، بویژه شرکتهای تجاری، در روند عبور از گرایشات مختلف بازاریابی به سمت بازاریابی مشتری محور و نگرش مشتری محوری سوق پیدا کرده اند. به گونه ای که می توان گفت بین سالهای 1850 تا 1900 گرایش به تولید وجود داشت. «در این دوره، شرکتها ...

  • 8. بازاریابی رابطه مند / Relationship Marketing

    اینک بخش خدمات دستخوش تغییراتی است که پیش تر در تاریخ خود تجربه نکرده است. این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم ماهیت رقابت تأثیر شگرف داشته است. جای تعجب نیست که، در این محیط متلاطم با تغییرات شتابنده، موسسات مجبور شده‌اند شیوه واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند، به طوری که کمتر روی محصولات و ...

  • 9. رویکرد مقایسه ای به تئوری اقتضایی و تئوری پست مدرنیسم

    در تکامل تئوری سازمان ابعاد دوگانه‌ای مورد تأکید قرار گرفته‌اند و این دو بعد دیدگاه های مخالفی نسبت به هم ارائه داده‌اند. بعد نخست چنسن بیان می‌دارد که سازمان‌ها نوعی سیستم هستند. بعد دوم به نتایج غایی ساختار سازمان مربوط می‌شود. در اینجا نیز دو دیدگاه متضاد وجود دارد. ...

  • 10. A parameter-tuned genetic algorithm for multi-product economic production quantity model with space constraint, discrete delivery orders and shortages

    In this paper, a multi-product economic production quantity problem with limited warehouse-space is considered in which the orders are delivered discretely in the form of multiple pallets and the shortages are completely backlogged. We show that the model of the problem is a constrained non-linear integer ...

1
تعداد کل: 10
پی دی اف وان