مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • 1. بکارگیری رویکرد «مدیریت دانش» در برنامه ریی منابع بنگاه (ERP): شناسایی دانشهای مورد نیاز برای موفقیت پروژه

    سیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه (ERP) که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. پژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP نیازمند وجود دانشهای خاصی در مراحل ...

  • 2. بررسی نقش بازارهای الکترونیک در مدیریت زنجیره تامین

    در دهه اخیر تجارت B2B و به طور خاص بازارهای الکترونیک از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و روابط بین سازمانی را دچار تحول ساخته اند. یکی از نمادهای این تحول، تاثیر بر عملکرد زنجیره تامین سازمانهای شرکت کننده در بازار الکترونیک می باشد. در این تحقیق سعی شده اثر بازارهای الکترونیک بر زنجیره تامین سازمانهای ...

  • 3. نقشه های دانش

    در این مقاله تلاش می شود تا نقشه های دانش که یکی از ابزارهای لازم در اعمال موفق مدیریت دانش محسوب می شود، معرفی گردد. برای این منظور ابتدا مدیریت دانش، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت دانش و ایجاد نقشه های دانش، مورد توجه قرار می گیرد. سپس نکاتی در مورد ویژگی ها، کاربرد و نحوه ایجاد و… نقشه ...

  • 4. جامعه اطلاعاتی و راهبردهای تحقق آن در ایران

    انقلاب شگرف الکترونیکی در اواسط سده بیستم و رشد روز افزون کاربرد ریز پردازنده هاای الکترونیکی در محصولات مختلف و همچنین کاهش بهای تمام شده آنها از یک سو و نیاز بشر به استفاده از اطلاعات از دیگر سو موجب پدیده آمدن موج اطلاعات گردید. جهانی که پس از سپری کردن دوره کشاورزی با تمام فراز و نشیبها و زمان طولانی ...

  • 5. ارائه مدلی تطبیقی برای مطالعه یکپارچه چهارچوبهای معماری اطلاعات سازمانی

    شتاب روز افزون فناوری و خصوصا فناوری اطلاعات همچنانکه که مرزهای زمان و فضا را از میان برداشته است سازمانها را در معرض انطباق با این تغییرات قرار داده است. معماری سازمانی پاسخگویی به این نیاز سازمانها و حل مسایل سیستمهای اطلاعاتی و فناوریهای اطلاعاتی در گستره وسیع سازمان است. با تغییرات پیش آمده در فضای ...

  • 6. بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر جهانی شدن در ایران

    بررسی ارتباط بین تجارت الکترونیک و جهانی شدن یکی از مقوله های مهم حوزه مدیریت و اقتصاد می باشد و در این زمینه مطالعات زیادی در سطح دنیا انجام گرفته است و مدلهای مختلفی نیز جهت بررسی ارتباط بین جهانی شدن و تجارت الکترونیک ارائه شده است. ولی تاکنون در مورد نقش تجارت الکترونیک بر جهانی شد بنگاهها پژوهشی ...

  • 7. کاربرد متن کاوی (Text Mining) در مدیریت رابطه با مشتری - معرفی نرم افزار کاوشگر

    متن کاوی یکی از تکنیک هایی است که در بررسی مکانیزه اطلاعات غیر ساختار یافته مورد استفاده قرار می گیرد. مدیریت رابطه با مشتری نیز یکی از راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است که سازمان ها برای حفظ مشتریان خود آن را مورد توجه قرا رداده اند. در این مقاله به معرفی متن کاوی و کاربرد آن د رمدیریت رابطه با ...

  • 8. فرا مدیریت سازمانهای مجازی با پشتیبانی فناوری اطلاعات

    ظهور فناوری ارتباطات از راه دور و تجارت الکترونیکی، افراد و سازمانها را قادر می سازد تا سازمانهای مجازی را بیافرینند. این سازمانها فرصتهایی را فراهم می کند که منابع و مهارتهایی که به تنهایی توسط افراد آن سازمان قابل دستیابی نیستند از طریق منابع بیرون سازمان در دسترس قرار گیرند. حرکت میان پیوندهای شرکای ...

  • 9. بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات فرش دستباف ایران

    آگاهی و استفاده از تجارت الکترونیکی برای همه شرکتها و ارگانهایی که سعی در ارضای نیازهای مشتریان شان در اسرع وقت و تامین برنامه ها و اهداف خود دارند، امری ضروری به نظر می رسد. این امر به خصوص در مورد فرش دستباف که یکی از مهمترین منابع ارزی کشور پس از نفت می باشد، نیز صادق است. شرکت ها باید از طریق ابزار ...

  • 10. بررسی زیر ساخت مخابراتی روستایی ایران و امکان اتصال به اینترنت

    توسعه ICT در روستاها در سالهای اخیر به یک مسئله مهم کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. ایران نیز مدتی است این مهم را در دستور کار خود قرار داده و بنا دارد تا با طرح های اساسی مسئله ICT روستایی را در این کشورها بهبود بخشد. به طورعمده آنچه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در روستاها با کندی مواجه می ...

  • 11. مدیریت و مهندسی دانش

    امروزه دانش به عنوان منبع مولد نوآوری، بهره وری نیروی انسانی و رشد سازمانی شناخته می شود. به طور معمول دانش را بر حسب چگونگی تشکیل و انتقال به دو دسته دانش صریح که در پایگاه های دانش نگهداری می شود و دانش ضمنی که در قالب ایده ها و دیدگاه ها درونی شده است، تقسیم می کنند. مدیریت دانش راهی است که سازمان ...

  • 12. قابلیتهای فناوری اطلاعات (Information Technology) در بخش کشاورزی

    فناوری اطلاعات به شکل نوین در سالهای اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است. در این مقطع زمانی بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده اند که توسعه فناوری اطلاعات عامل مهمی در توسعه و رشد اقتصادی آنان محسوب می شود. فناوری اطلاعات و ارباطات این قابلیت را نمایان ساخته است که می تواند در جهت تواناسازی و تقویت بخش ...

  • 13. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری سایتهای باستان شناسی ایران

    ایران بهشت باستان شناسان دنیا است و ایران جزء ده کشور اول دارای پتانسل صنعت توریسم می باشد. صنعت توریسم بزرگترین صنعت دنیا است در آمد حاصل از صنعت توریسم بطور بالقوه می تواند جایگزین صنعت نفت در ایران گردد. با توجه به گستره، تنوع و حجم داده ها و اطلاعات مرتبط با علوم باستان شناسی و اهمیت موضوع، در این ...

  • 14. مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر فناوری اطلاعات: ارزش آفرینی دانش محور

    سازمان همواره به دنبال خلق مزیت رقابتی و حفظ پایداری آن می باشد. آنچه در فرایند خلق مزیت رقابتی واضح می نماید، ایجاد ارزش می باشد. بررسی تاریخی تکامل نظریه های ارزش آفرینی حاکی از وجود رویکردهای مختلف نسبت به این مقوله می باشد. هر کدام از این رویکردها به اقتضای شرایطی که در آن مطرح شده اند، ویژگی های ...

  • 15. بررسی تاثیر کاربردهای هوشمند وب معنایی در عرصه کسب و کار الکترونیکی

    حوزه پردازش اطلاعات و تکنولوژی وب به تبع سایر زمینه های تکنولوژیکی روز به روز در حال گستردگی و پیشرفت است. نتایج و اهداف فعالیت های جدید در این زمینه به ایجاد یک وب پویا با مجموعه ای از اطلاعات موثق و قابل اعتماد است به شکل سیستماتیک قابلیت پالایش و تصفیه اطلاعات موجود در خود را داشته باشد. این تکنولوژی ...

1 2 3 بعدی »
تعداد کل: 44
پی دی اف وان